Garsoniera din pădurea de macarale

230 pages, Paperback

First published January 1, 2007

Dan Chişu

3 books1 follower
Dan Chişu s-a născut la Brăila în 1955.Tatăl său a fost comandantul penitenciarului din localitatea dunăreană.Are un frate Lucian care este critic literar şi a lucrat la revista "Literatorul". Dan Chişu a făcut şcoala generală la Brăila iar liceul ("Nicolae Bălcescu") tot în aceeaşi localitate.

3 (6%)
9 (20%)
16 (37%)
12 (27%)
3 (6%)
Displaying 1 - 5 of 5 reviews
Profile Image for Ianolia.
150 reviews7 followers
March 5, 2019
Cartea a ajuns în mâinile mele printr-un schimb şi mi-a stârnit curiozitatea deoarece îl urmărisem pe Dan Chişu, atât cât îmi permisese mass-media, timpul şi cheful. Cumva, am citit această carte chiar în timp ce lucrăm la licenţa iar subiectele celor două se împleteau firesc, deşi îmi promisesem că nu voi mai citi despre comunism o perioadă mai îndelungată.

Ironia fină, modul în care sunt construite personajele şi grijă pe care autorul o are faţă de acestea, sunt plusurile care te fac să treci prin carte cu o viteză halucinantă, dorind să ştii cât mai multe şi să fii trimis prin timp până la România de după sfârşitul secolului XX şi Bucureştiul de după căderea comunismului. Oricum joacă trecut-prezent pe care Chişu o pune la îndemâna cititorului e menită să captiveze, mai mult decât a da lămuriri pentru că acestea pot fi intuitive. Cartea are câte puțin din toate: amintiri, limbaj necenzurat și colorat, o doză moderată de mister ce înconjoară personajele, dar mai ales relații tensionate și acțiuni periculoase.
276 reviews6 followers
July 18, 2016
Marea majoritate a actiunii este interesanta. Mi-a placut cum a reusit Dan Chisu sa isi creioneze personajele. Rating-ul meu, din pacate, se datoreaza finalului, care mie mi s-a parut dezamagitor, si cam grabit. Consider ca ar fi putut fi mult mai impresionant sau, macar, interesant. In rest, aceasta e o carte cinematografica, ce se citeste foarte usor si care poate fi o lectura placuta mai ales pentru calatorii indelungate sau pentru cand petreci o zi la plaja. Recomand.
Profile Image for Andra Buzatu.
129 reviews21 followers
October 13, 2017
Lectura rapida, interesanta, dar din pacate toata povestea si personajele atat de frumos construite se lovesc brusc de un final sec si rapid...ca finalul unei lucrari expediate pe final de examen din criza de timp si spatiu. Deci mai bine nu cititi ultima pagina si ramaneti cu finalul intr-adevar deschis.
Profile Image for Bookaholic.
802 reviews807 followers
Read
January 21, 2014
Garsoniera din pădurea de macarale, carte apărută în colecția Strada Ficțiunii la Editura ALL, a doua ediție (prima fiind apărută în 2007, la editura DaKino), este unul dintre romanele lansate la Bookfest 2013 și semnate de omul de televiziune și film, Dan Chișu. Acesta din urmă a mai scris o carte, Singur sub duș, un volum autobiografic lansat în 2005.

Cartea de față are atât plusuri, cât și minusuri, nu mă pot decide dacă să o recomand sau nu – o să vă hotărâți voi după ce lecturați rândurile următoare.

Titlul romanului m-a atras de la început, mi s-a părut o imagine frumos construită (aceea a ”pădurii de macarale”) și extrem de expresivă. Iar coperta te trimite chiar acolo, cu un aer de mister, o parte adjudecată de macarale, iar cealaltă de un copac solitar lângă asfalt, peste toate lăsându-se discret o cortină roșie. M-a dus cu gândul la punerea în scenă – sentiment cu care am rămas până la sfârșitul cărții – și, implicit, la teatru. Lucru care mi-a plăcut tare. (cronică: http://bookaholic.ro/cel-mai-enervant...)
Displaying 1 - 5 of 5 reviews